محصولات جدید شرکت ایکیا

ایکِیا یا آیکیا یک شرکت محصولات خانگی بین‌المللی است که طراحی و فروش مبلمان آماده برای نصب مانند تخت‌خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل را برعهده دارد. این شرکت بزرگ‌ترین خرده‌فروش مبلمان در سطح جهان است.

این شرکت در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کَمپراد زمانی‌که ۱۷ ساله بود، در سوئد بنیان نهاده شد. IKEA یکی از بزرگترین زنجیره فروشگاه‌های مبلمان خانه بوده که در سرتاسر دنیا شعبه دارد و هنوز هم فروشگاه‌هایش در حال اضافه شدن هستند. در حال حاضر، اینگوار کمپارد با ثروت ۲۲ میلیارد دلاری اش پنجمین فرد ثرتمند جهان به شمار می‌رود.

 نام شرکت از کنار هم گذاشتن حروف ابتدایی چهار کلمه نام، نام خانوادگی، نام مزرعه‌ای که او در آن بزرگ شد و نام ناحیه محل اقامت او در سوئد تشکیل شده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دلفت در کشور هلند قرار دارد. اولین فروشگاه ایکیا در سال ۱۹۵۸ در سوئد بازگشایی شد. اولین فروشگاه‌های ایکیا در خارج از سوئد، به‌ترتیب در سال ۱۹۶۳ در نروژ و در سال ۱۹۶۹ در دانمارک آغاز به‌کار کردند.
در حال حاضر IKEA به خاطر طراحی‌های نوآورانه و با مدل‌های خاصش در جهان شناخته شده است. تقریبا تمام محصولات IKEA به شکلی طراحی شده‌اند که قابل مونتاژ هستند و به شکل کم جا بسته‌بندی می‌شوند. این کار باعث کاهش هزینه و خسارات حمل و نقل و کارآیی بیشتر ظرفیت انبار فروشگاه می‌شود.
همچنین اگر مشتریان بخواهند خودشان مبلمانشان را به خانه ببرند به جای تحویل توسط شرکت، این کار برایشان ساده‌تر خواهد بود، البته دلیل اصلی برای این امر، فشار رقابتی از سوی رقبای IKEA روی تامین‌کنندگانش بود.

IKEA Living Room Designs 2011

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>